Objevte nejlepší zimní pneumatiky 225/45 R17 dle testu ADAC

Zimní počasí ve střední Evropě přináší různorodé podmínky, které znamenají vysoké nároky nejen na technický stav vozu, ale také na zimní pneumatiky. Budete potřebovat novou sadu zimních pneu 225/45 R17 pro váš vůz? Podívejte se na detailní výsledky nejnovějšího testu autoklubu ADAC.

Test zimních pneu 225/45 R17 91 H

Pneumatiky ve variantě 225/45 R17 91 H jsou vhodné pro vozy střední třídy jako např.  VW Golf, Škoda Octavia či Toyota Auris. Podívejte se, jak dopadlo letošní srovnání prémiových zimních pneumatik s pneumatikami střední třídy a levnými značkami pneu. Dozvíte se nejen to, které pneumatiky se umístily na předních místech, jaké zimní pneumatiky 225/45 R17 excelují v poměru cena/výkon, ale i to, kterým značkám se raději vyhnout.

Co znamená ADAC?

Allgemeiner Deutscher Automobil Club je nezávislá automobilová organizace se sídlem v Německu. ADAC již tradičně provádí detailní testy pneumatik, ve kterých se testují zimních pneumatiky napříč značkami. Pneumatiky se během testování musí vypořádat s náročnými podmínkami, jako je zasněžená a zmrzlá vozovka a mokrá silnice.

Transparentní testování ADAC

Testy zimních pneu ADAC provádí v různých částech světa. Například jízda na ledu se testuje na speciální ledové dráze Continental, testování jízdy na sněhu probíhá ve Finsku a testy jízdy na suchu probíhají v testovacích centrech Bridgestone v Itálii a ADAC Bavorsku. Důležité je zmínit že výrobci nemají žádný vliv na metody používané při testování pneumatik ani na výsledné hodnocení pneumatik.

ADAC provádí testy zimních pneumatik v různých částech světa. Na speciální ledové dráze od společnosti Continental se testuje jízda na ledu, reakce a brzdění na sněhu prověří extrémní podmínky ve Finsku a suché vlastnosti se testují na testovacích polygonech Bridgestone v Itálii a ADAC v Bavorsku. Testování je naprosto nezávislé a výrobci pneumatik tak nemají žádný vliv na metodiku testování.

Větší důraz na ekologii

Letos došlo v metodice testů ADAC objevila k drobným úpravám. Kromě zavedených hodnotících faktorů týkajících se bezpečnosti a jízdních charakteristik klade ADAC nově větší důraz také na ohleduplnost pneu k životnímu prostředí.

Tabulka: Test zimní pneu v rozměru 225/45 R17 91 H

PořadíPneumatikyZnámka ADACBezpečnost jízdyEkologická známka Cena na e-shopu za kus 
1.Continental WinterContact TS8702,02,02,03 236 Kč
2.Michelin Alpin 62,22,31,83 268 Kč
3.Goodyear UltraGrip Performance +2,22,32,13 037 Kč
4.Dunlop Winter Sport 52,42,61,82 652 Kč
5.Vredestein Wintrac Pro2,62,72,32 729 Kč
6.Semperit Speed Grip 52,62,82,12 606 Kč
7.Hankook Winter i*cept RS32,62,72,42 314 Kč
8.Giti GitiWinter W22,72,62,91 810 Kč
9.Kumho WinterCraft WP522,72,72,82 078 Kč
10.Apollo Aspire XP Winter2,82,92,62 577 Kč
11.Nokian Tyres WR Snowproof3,03,22,43 441 Kč
12.Pirelli Cinturato Winter 23,03,32,23 760 Kč
13.Yokohama BluEarth Winter V9063,03,02,92 403 Kč
14.Sava Eskimo HP23,03,42,22 010 Kč
15.Bridgestone Blizzak LM0053,23,23,12 954 Kč
16.Kormoran Snow5,45,42,02 247 Kč

První místo opět pro Continental

Absolutní vítězem testu se staly pneumatiky WinterContact TS870 prémiové značky Continental, které excelují nejen v jízdních vlastnostech na zasněžené a mokré vozovce, ale i v oblasti ekologie. Kromě krátké brzdné dráhy a ochrany proti vzniku aquaplaningu nabízejí také precizní ovladatelnost díky vysoké úrovni přilnavosti.

Stříbro bere Michelin

V těsném závěsu se jako druhé umístily pneumatiky Michelin Alpin 6. Jejich hlavním benefitem je bezpochyby dlouhý km nájezd, který se podílí i na vysokém ekologickém hodnocení. S tím souvisí také nízká spotřeba paliva.

Pěkné třetí místo pro Goodyear

Pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ se na třetí pozici probojovaly především díky výborné přilnavosti na mokrém povrchu. Nadprůměrných výsledků dosahují také v oblasti brzdné dráhy a trakce na zasněžených a suchých silnicích. Velmi dobré jsou také v oblasti výdrže a předpokládaného km nájezdu. K lepšímu umístění by pneumatiky mohly vykazovat přece jen nižší hlučnost při odvalování.

Jen jedny testované pneumatiky testem neprošly

Podíváme-li se detailněji na výsledky testu, vidíme, že vyloženě špatnou známku dostaly jen poslední pneumatiky Kormoran Snow, které vykazují špatné výsledky při brzdění na suchu i na mokré vozovce. 

V místě, kde testovací vozidlo s Hankook Winter i*cept už stojí, projíždí na pneu Kormoran Snow rychlostí 36 km/h. Dovedete si asi živě představit, co by to mohlo znamenat při nouzovém brzdění před přechodem pro chodce. Celkově ale musíme většinu výrobců v testu pochválit.

Zdroj foto: 1x ADAC, 1x Continental, 1x Michelin, 1x Goodyear