Nákup automobilu z Německa aneb co vědět, na co nezapomenout a co zájemce čeká

Potřebujete si pořídit vozidlo, jenže nabídka žádného z bazarů v okolí Vašeho domova Vás nezaujala? Co se tedy zkusit obrátit do ciziny a vybrat si některý ze zachovalých vozů z Německa.

Proč zrovna auta z Německa

Hlavním důvodem, proč se v posledních letech čeští řidiči radši spoléhají na automobily dovezené od našeho západního souseda, je především vyšší kvalita německé výroby a tím i zánovních vozidel a často lepší technický stav. Svou roli ale hraje i větší nabídka jednotlivých modelů, menší opotřebení vozů , které se pohybovaly po kvalitních silnicích. Dále je většinou znám skutečný počet najetých kilometrů a podobně.

Co si předem rozmyslet

  • O jaký typ vozidla se má jednat
  • Kolik by auto mělo zhruba stát
  • Co od něj očekáváme, např. z hlediska výbavy

Kde vozidlo sehnat

Možností, které se dají využít, je samozřejmě více. Jednou z nich jsou některé z velkých inzertních serverů, jako například mobile.de. V přehledném vyhledávači si nejdříve zájemce označí jím vybraná kritéria, jako je typ vozu, značka, maximální výše ceny a podobně. A poté již může vybírat z nabídky více než jednoho a půl milionu automobilů.

Další variantou je obrátit se přímo na některého z českých dovozců, který většinou dokáže potřebné formality vyřídit přímo za motoristu. Posledním typem je pak přímo fyzická návštěva některého z autobazarů v této zemi. To však může zbytečně zájemci zabírat čas i peníze vynaložené na cestu. Navíc si často ani žádný z nabízených vozů nevybere a odjíždí s prázdnou.

Co má zákazníka zajímat, když kontaktuje prodejce

  • Technický stav vybraného vozidla
  • Technický průkaz a servisní knížka
  • Historie automobilu
  • Cena

Průběh platby a co následuje po ní

V případě, že si zákazník některý z vozů vybere, je většinou potřeba ho před platbou zarezervovat. Poté následuje zaslání osobních údajů a dalších dokumentů a na závěr platba, která probíhá většinou na místě a v hotovosti. Tím však ještě výdaje nekončí. Po prohlídce vozidla, jeho vyzkoušení a podepsání kupní smlouvy a zaplacení, řidičova cesta nepovede zpět do Česka, ale na nejbližší úřad.

Nejprve je nutné, zajistit si povinné ručení v některé z místních pojišťoven. Potom se nový majitel odebere na evidenční úřad. Zde se vozidlo zaregistruje a on získá malý technický průkaz s osvědčením o registraci a tím pádem i plnou moc. Dále mu bude přiděleno číslo registrační značky, jejíž výrobu si ovšem musí sám zajistit. Poté, co je značka získána, musí vlastník opět na registrační úřad, kde mu vydají samolepku na registrační značku a exportní průkaz.

Co je potřeba zařídit v ČR

Dovozem auta domů však ještě běhání po úřadech nekončí. Vozidlo je totiž nutné i u nás zaregistrovat. Motorista proto musí ještě absolvovat technickou a evidenční prohlídku a měření emisí. Dále si musí nechat schválit český technický průkaz, zaplatit české povinné ručení , nechat samotné vozidlo přihlásit do registru motorových vozidel a získat českou registrační značku. Potom by si ještě měl vybrat českou pojišťovnu, kde si objedná české povinné ručení a případně i havarijní pojištění.

Při jeho sjednávání majiteli nového auta výrazně pomůže porovnání cen povinného ručení, které mu ušetří čas i peníze. V případě, že vše dobře dopadne, si pak již může užívat svého nového vozu a plánovat, co s ním podnikne.