AXA chatovací robot sjedná cestovní pojištění online přes Messenger

AXA pojišťovna má na českém trhu v oblasti digitalizací a online prodejem již několik prvenství. Nově dokonce nabízí možnost koupit si pojištění do ciziny přes Facebook Messenger pomocí online robotů.

Ne vždy je na sjednání pojištění čas

Plánování dovolené či studijního nebo pracovního pobytu v cizině předchází mnoho příprav, během kterých se snadno zapomene na velmi důležitou věc – na sjednání cestovního pojištění. Cestovatel pak čeká na letišti, kde si uvědomí, že na uzavření pojistky zapomněl, a že jede do ciziny bez pojištění. Za normálních okolností má samozřejmě možnost najít si stránky příslušné pojišťovny, vyplnit formulář a pojistit se online. Nicméně několik minut před odletem na to zrovna není čas.

Právě pro situace, kdy je nutné uzavřít cestovní pojištění neodkladně, nyní vymyslela AXA pojišťovna elegantní a zároveň velmi praktické řešení. Stačí otevřít Facebook Messenger, vyhledat profil AXA pojišťovny a napsat jakoukoliv zprávu.

Uzavření pojistky je snadné a rychlé

Poté, co je konverzace s robotem zahájena, nabídne tento klientovi na výběr z několika druhů pojištění do zahraničí. Ty již podrobně nespecifikuje, avšak zákazník má možnost si jednotlivé nabídky v chatu otevřít a prostudovat si podrobnosti. Chatbot se následně uživatele zeptá, zda má zájem o připojištění extrémních sportů. Pokud si zákazník z nabídky vybere, je požádán o vyplnění svého jména, data narození, emailové adresy a dalších nezbytných údajů.

Všechny informace online robot v reálném čase zpracuje, pošle zákazníkovi závaznou objednávku a v případě, že je vše v pořádku, ho odkáže na platební bránu. Celý proces sjednání pojištění je velmi rychlý a intuitivní. Komunikace online robota navíc naprosto odpovídá tomu, jak si mezi sebou uživatelé Facebooku běžně píší.

Chatovací robot byl vytvořen pro pojišťovnu AXA společností Pragonauts. Zájemci si ho mohou již nyní vyzkoušet nebo se přihlásit na Facebook, vyhledat profil pojišťovny AXA a poslat robotovi zprávu.