Nové autopojištění je úspěšné, Allianz získává desítky tisíc nových klientů

Přes 40 tisíc motoristů zamířilo podle statistik ČAP v druhé polovině loňského roku kvůli povinnému ručení k Allianz. Bezpochyby to souviselo s novým autopojištěním, které se vypočítává podle najetých kilometrů, ale bez instalace sledovacího zařízení.

Naše nové autopojištění je velmi úspěšné a po půl roce od jeho uvedení na český trh se o něj meziročně zvýšil zájem o 25 procent,“ říká člen představenstva Allianz pojišťovny Petr Hrbáček. Doslova zátěžový test absolvovali operátoři Call Centra, kterým kvůli uzavření nových smluv volalo o 100 procent víc motoristů. Obchodní zástupci pojišťovny na svých pobočkách oproti stejnému období loňského roku uzavírali o 50 procent více smluv.

Rostoucí zájem klientů rozptýlil i počáteční rozpaky externích partnerů, způsobený zejména nižšími provizemi. Aktivita tohoto prodejního kanálu připomíná pověstný plamínek, který neustále okysličuje sílící proud vzduchu. A vzhledem k tomu, že tento zájem neochabuje, už v létě se zřejmě z tohoto plamínku stane opět pořádná fagule. „Očekáváme, že externí partneři znovu začnou hrát při prodeji našeho autopojištění roli jednoho z důležitých distribučních kanálů,“ vysvětluje Hrbáček.

Navíc už je dnes jasné, že Allianz se splnil sen každé pojišťovny s licencí na tento produkt. Nové povinné ručení a havarijní pojištění totiž do této pojišťovny přivedlo i nové věrné klienty, kteří tak často nehavarují. „Pokud lidé, kteří k nám přešli, nejezdí příliš často, je logické, že ani nemají tolik šancí způsobovat ostatním, ale ani sobě, škodu. V praxi se nám tak potvrzuje to, o čem jsme ještě na podzim pouze teoretizovali – že do svých řad získáváme kvalitní řidiče s velmi malým škodným průběhem,“ konstatuje Petr Hrbáček. Dodává, že pět měsíců od zavedení novinky na českém pojistném trhu je zřejmé, že se Allianz vydala správným směrem, který bude držet i do budoucna. Nové autopojištění zachová i nadále a je přesvědčena, že touto cestou se zanedlouho vydá celý pojistný trh.

V následujícím období chce ještě přinést vylepšení konceptu svého autopojištění i řidičům, kteří za rok najedou hodně kilometrů. Tomuto novému konceptu přeje jak postupující digitalizace, tak i zjištění, že je opravdu férové požadovat pouze takovou sazbu, která odpovídá krytému riziku. Zkrátka, musí platit princip, kdo málo jezdí, nebo jezdí hodně, ale nemá škody, ten nemá důvod, aby hodně platil.